ÄNDRA VANOR NU, FÖR LÄNGRE HÅR!

Alla har vi någon gång blivit fustrerad över att vårat hår växer så himla sakta, eller hur? Man sparar och sparar och bestämmer sig för att för att inte klippa det på ett bra tag! Det är det största misstaget du kan göra. Håret blir otroligt slitet och då tvingas du istället klippa av 10 cm.

Jag har nämligen gjort exakt samma sak! Och lärt mig en bra läxa: Klipp håret ungefär var 6-8e vecka, det är de bästa tipset jag kan ge dig för att få ett starkt,friskt och långt hår!

Varför ska man då klippa sig så ofta?
När man slutar klippa håret, och topparna slits, så klyvs topparna och ramlar till slut av = det "slutar växa". Om man däremot klipper 1 cm, var 6-8e vecka, så blir inte topparna slitna och håret går inte av. Ditt hår blir starkare,vackrare och längre! Så var inte rädd för saxen.

Eller för dig som inte orkar spara så finns det ju hårförlänging man kan göra. Som jag själv har gjort. Lat och orka inte vänta ;) klipps är också ett bra alternativ för dig som vill ha den extra längden när du ska på fest eller när du bara vill känna dig lite extra fin.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0