akuten

fick en remiss av skolsköterskan idag som gick vidare till vårdcentralen i karlstad...
skolsköterskan meddelar mig att det är mycket viktigt att jag går dit för det kan vara allvarligt.
har extremt ont i halsen, extremt svälld, kan inte svälja eller äta.
så går jag till sjukhuset för en undersökning, hade jag tänkt mig iallafall
men så nekar dom mig, eftersom jag tillhör sjukhuset i sunne? va fan är det här? inte fick jag gå in akut heller..
för det var alldeles för uppbokat med tider, fick BOKA en tid om jag skulle bli undersökt!?!?!?
så jag gick argt hem, ville nästan gråta så ont det gör.. 
sedan besluter jag mig för att gå tillbaka till sjukhuset, gå in akut ändå, vad dom än säger.
för jag var tvungen att få tag i medicin snabbt, innan jag ryckte av mig själv håret.
så sitter det en annan recieptionist i luckan, hon släpper in mig direkt och fixar så jag får göra tester.
det gjorde min dag! nu har jag fått bekräftat att jag har halsfluss och att jag ska gå på pencelin.
att det ska göra så stor skillnad för vilken receptionist det sitter är ju skamligt? 
och om jag hade fortsatt att gå som jag gör nu skulle det ha blivit värre och spridit sig? hade det varit värt?
och vad gjorde personalen på avdelningarna? jo dom dekorerade julgranar osv.
är dom för upptagna med att dekorera granarna? är det därför ni har uppbpkat med tider? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0